Koma

Idag gjorde jag en tabbe. En bigtime-tabbe till och med. Kan ni gissa vad? Ledtråd: Jag har gjort det förut.
Vad kan det vara? Någon? Anyone, anyone - okej, jag ska berätta. Jag ramlade i Västerhöjdsbacken. Igen! Tänk er att ni står rakt upp utan att röra er. Ändå glider ni framåt. När farten avtagit och ni återigen står stilla tar ni ännu ett steg i riktning mot tryggheten (det vill säga plan mark) och plask så sitter ni på rumpan.

En sån skam! Det är ett under att jag inte har grävt ner mig eller gått i ide. Istället försöker jag på ett aktivt sätt bearbeta det hela och se det från den ljusa sidan.
Det positiva med detta var att det knappt var något folk som såg mig + att jag inte skrek. Det negativa var att det kändes pinsamt nog med de som såg och att Niki och Frida var två utav dem (nu kommer jag få höra att jag ramlade tills jag tar studenten!).

Egentligen har jag ingen vidare skrivlust. Jag är trött och sliten och i seriöst behov av en timmes helkroppsmassage. Istället måste jag plugga biologi, fysik och kemi. Inte helt okej, imorgon har jag bi-prov och det enda jag känner för nu är att ta en cigg och hata livet. Det kanske jag gör senare, men näst på listan är i alla fall en dusch och sen biologi plugg för hela slanten.

En fin kille som avslut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0