I once was a kid

En sak som jag hatar med mig själv är att jag ibland kan vara en ambivalent jävel. Jag hatar ambivalenta jävlar, och vad upptäcker jag? Jo att jag själv kan vara en. Surt. Att inte vilja ha något som är tillgängligt ändras till att vilja ha det så fort det blir otillgängligt and so on. Bleh, why oh why?! Ibland känner jag mig knäpp.

Igår var jag på fest i Igelstorp. Jag har många fördomar om det stället, men när Elin ringde och körde sitt tjat/pepp talk så kände jag mig faktiskt manad till att gå. Så jag gick. Och det var...faktiskt jävligt kul! Nu har jag inte kört mina snabb resuméer på ett bra tag, så vi får se hur detta går:

Del 1; Att ta sig till festen
Efter att Elin övertalat mig somnade jag, vaknade, ruschade, missade bussen så pappa var chaufförarn och medan vi åkte bil genom natten muttrade han förbannelser om dagens inkompetenta
busschaufförer. Rese nästa, solo blir kvartett á la jag/Elin/TP/Elli och vidare; bussen. Nu skrattar jag, för vi hade ingen aning om vart vi skulle av vilket resulterade i att vi tryckte fel så att busschauffören stannade på en plats där ingen gick av. Tre av fyra fnittrar sig fördärvade och gömmer sig bakom sätena. Men den fjärde, aka Ellinor, sträcker på sig och ropar "Förlåt, vi tryckte feeel!". Haha, det är bra att hon är ärlig! Bakom oss sitter två ungdomar, kvinnor, som diskuterar oss. De är faktiskt ganska hjälpsamma, för helt out of nowhere börjar de förklara vägen och vart vi ska av. Vi kommer av, halkar vidare till the place to be och här börjar kvällen.

Del två: Party!
Hälsa, dricka, komma i stämning. Det går fort om du gör det rätt. Jag gjorde rätt och efter ett litet tag var de flesta i mitt crew igång! Kvällen bjuder på folk, dans, dålig musik, bra musik, biljard, filosofi på biljardbordet med Ellinor, skönsång, toaletttalk, utetalk, cigarett-talk, gitarrspel, danslektioner av självaste robban, snöbada med Elli, Lisa och Jocke och mycket mer! Hemfärden blir en mer kaosartad version eftersom alla samtidigt kom på att bussen skulle gå om 8 minuter. På den tiden skulle 15 (plusminus) fulla ungdomar samla sig, samla sina vänner, samla sina kläder/skor och bli kapabla till att gå ordentligt igen. Haha hur bra det gick kan diskuteras. Jag var grym och kom ut fort, Elli och Elin var helt ok de med och tillsammans halvsprang vi till den plats där vi några timmar tidigare gått av. Vi åker hem, jag byter sovplats till Elins place och vi går igenom kvällens bravader med rostade mackor som sällskap. Vi somnar, jag drömmar störda drömmar, och vi vaknar. Elin goes to the horse, jag hjälper storebrodern med hans blogg och det bjuds på lax.

Och nu är jag hemma sen några timmar tillbaka. Helt ok kväll, det känns som om det är söndag.
Godkväll.



Kommentarer
Postat av: elin briggner

fisk

2010-01-24 @ 13:33:33
Postat av: elli

mkt lyckad kväll! tack för kvällen sötis!:D <3

2010-01-25 @ 21:08:38
Postat av: Queen of spades

en kväll med mina två fiskar kan inte bli annat än underbar :D<3

2010-01-31 @ 13:41:31
URL: http://sugarsoakedcoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0