Naturläger

Honey, I'm home!

Tillbaka frå två naturdagar på Sommarlands camping, helt död men glad ändå. Vädret var bättre än förra året, men inte mycket, vi fick vår beskärda del skitväder iår med. Men visst hade vi kul ändå! Vi åkte i torsdags, bussarna släppte av oss vid campingen och vi ilade fort vidare till våra stugor, som btw var centrum för allt ofog som natten erbjöd oss. Det finns en slags oskriven regel som de flesta eleverna vet om; att även om lärarna strängt har sagt till att man ska sova i sin tilldelade stuga så är det fritt fram att smyga över till en annan och sova där istället. Ibland kan man byta sovplats med någon annan på elevernas egna svarta marknad, eller så är man så fräck och helt enkelt stjäl en sovplats. Jag valde det sistnämnda, höhö.

Men var försiktig, lärarna stryker omkring på området som blodhundar. Och dom väntar bara på en chans att få sätta klorna i just dig! Särskilt vår alldeles egna mattelärare är speciellt blodturstig, han är först ut och sist i säng på kvällen när det är dags för lärarnas spaningsrunda- hue.

Nåväl! Efter att ha paclat upp lite smått så väntade oss en härlig tipspromenad med ettorna och treorna. Jag hamnade i samma grupp som Elli och Anton från min klass och några andra tjommar från de nyligen nämnda årskurserna - alla från klass a. A är bäst. Tipspromenaden erbjöd allt ifrån vanliga frågor till mashmallow-ätning (den sistnämnda stod jag för, jag fick in 7 i munnen!) och vädret var stekhett. Alla ångrade sig då att de hade tagit med varma kläder, och en del bytte om till linne och shorts. Det skulle de inte ha gjort, för spöregnet kom, lurigt som spöregn tenderar att vara, senare när alla var oförberedda vilket resulterade i dyngsura ungar. Men vi spelade våra kubb och boule matcher utan gnäll och kom trea i tävlingen. Jag fick godis, yay!

Sen var det middagsdags och vi i vår stuga åt tacos (<3). Efter det så hade vi lite spare time till klockan 7 då lekarna satte igång, alltid lika kul att se på dem. Well, sen tändes grillarna och alla var fria.

Åh, nu kom mami med chokladkaka! -tillfälligt avbrott-

Sådär, var var jag? Just det ja, grillarna. Hehe nu kommer det roliga i form av nollning i örkret. Det här är min favoritdel av lägret, just på grund av att den är så jävla kul! Alla som får tag, och som är modiga nog, på vattenballonger kastar dem på första bästa person ur annan årskurs, stenhårt! Sen har vi ju matkrigen som stugorna fick lida av, hahaha bäst!
Well, nu är det svårare att nolla barnen eftersom lärarna är så kinkiga. Men lite kul fick vi ändå! Jag blev åtminstone inte träffad- som förra året.

Sen så strosade vi allmänt runt och umgicks, försökte undvika att bli äggade medan vi hade det nice i mörkret. Sen stack jag in till stuga 415 med sällskapet Arri, Niki, Elli och Lisa, vars säng jag delade. Fredagen bestod mest av att packa iordning allt, städa och självklart; klasskampen. Jag har många roliga bilder därifrån som jag kommer lägga ut på min bdb, men några kommer nog upp här med. Tja, vad hände mer? Vi åkte hem och jag fick bytt min våffeltång på La classe. Och nu sitter jag här och äter kladdkaka, underbart.

MIN DATOR ÄR HEMMA IGEN BTW!
SPRÄNG ATTACK DAMP GLÄDJE!

Nu ska jag se på Gossip girl, ha det!

Kommentarer
Postat av: Lisa

grr, natten i min säng var mysig! :) Och även din pratstund mitt i natten :D:D

2009-09-06 @ 19:51:38
URL: http://lisas.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0