Motivation

Jag hatar att länkarna längst ner i högra hörnet av varje inlägg är brandgula. Nu vet jag vad ni tänker: "Varför säger hon bara inte orange?" Visst, det skulle jag kunna göra. Men hur fan böjer man orange i plural? Orangea? Det fick jag då aldrig lära mig i skolan!

Jag övningskörde förut i kanske en timma med min far, som jag till slut lyckades släpa med mig ut på vägarna. Jag hade räknat med att han skulle få åtskilliga hysterianfall pga mitt kassa körande eftersom jag inte kört på flera veckor, men tji fick jag! Det gck hur bra som helst, jag gav mig till och med ut på de "riktiga" vägarna med pappa mysandes bredvid mig med minen "vad var det jag sa? när jag lär ut något sitter det i". Om nu ett ansiktsuttryck kan säga så många ord, that is. Efter ett tag vande jag mig vid alla läskiga bilar som trackade mig genom att åka så nära de bara kunde för att sedan bränna förbi i 190. Den situationen påminde mig om lågstadiet när 7orna var så stora och hemska och åt små förstaklassare till frukost, man undvek dom om man kunde. Så kändes det just då, men pappa sade mig: "Emma, var cool katt så löser sig allt". Jag var cool katt, men det varade bara tills jag upptäckte hur kul det var att köra i 190 själv. Då var det inte cool katt som gällde längre, inte för papi längre iallafall *fnizz*.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0