2 5 4

Jag brukar kunna hitta positiva sätt att se på alla sorts väder. Är det sol ute? Underbart. Regnar det? Ok, då myser vi inomhus! Molningt? Pluggväder, infaller oftast på söndagar.
MEN DET FINNS ET SLAGS VÄDER JAG INTE TOLERERAR; klibb-ontihuvudet-cp vädret of doom! Det är min värsta mardröm att råka ut för det vädret, lyckligtvis inträffar det inte så ofta. Men när det gör det är det inte kul. Vad kännetecknar då detta väder, denna pina? Jo, för det första är det oftast väldigt soligt mitt på dagen och det blir nästan olidligt hett vissa tillfällen. Senare sjunker värmen och solen går i moln och antingen fortsätter det så hela restrerande dagen eller så börjar det spöregna och åska. Eller så regnar det bara för att sedan bli molnigt igen. Det största kännetecknet är att det är KVAVT hela dagen. Jag skojjar inte när jag säger att det ligger som en tjock matta över stan, fyfan.

Detta resulterar i att man blir lättirriterad och känner sig trött och varm, skabbig till och med. Och man får huvudvärk. Som bara den!

Vad kan man då göra en dag som denna?  Mitt råd är att ta en alvedon och duscha så fort man kommer hem. Lyssna inte på något annat än lugna låtar och hoppas på att det kommer åska senare, efter ett rejält åskväder och en regnskur brukar spänningarna släppa.

Tills dess-usch. Ta det lugnt ska man göra en dag som denna, men det har jag inte gjort. Jag har hunnit med förvånansvärt mycket: fikat, städat rummet och strukigt kläder and yada yada. Tittat på sex and the city och andra bra saker. Jag har till och med kommit ihåg att äta mina penicillin tabletter, woo!

Nu ska jag sätta mig och plugga italienska, ha det bra!

Jag är död flicka_92

Posshaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0