Freak Kitchen

Sitter och lyssnar på Freak Kitchen på Youtube, ett band som min ärade fader visade mig häromdagen. Vad kan jag säga? Jag älskar dem; rösten, gitarrspelet..it's like oil :G

Idag var jag ambitiös och gick till skolan, bara för att upptäcka att det var den mest onödiga insats jag någonsin gjort. Första lektionen klockan 08.00 var spanska. Vad gjorde vi? Inget, nada, non! De andra grupperna hade åtminstone lite kul och tittade på film. Visst, på ett sätt är jag glad att vi inte gjorde det. Jag menar, efter att ha sett på 1784687 episoder av "Extra" ala "Ääl Perrrroo ESTÁ EN EL ÅÅÅRNOOOO" är det inte lika roligt längre. Och vi fick ju sluta 20 minuter tidigare, men ändå. Typiskt språklärare att aldrig vilja ställa in lektioner.

Nästa lektion var fysiklabb och började klockan 12.00. Kul? Inte särskilt, håltimmar är överskattade. Jag, Josse och Anton roade oss lite på stan innan vi gav upp och återvände till skolan för att äta korv och lyssna på alla glada-i-hågen-jobbiga-blivande studenter. Nåja, snart är det över. Åtminstone i två månader, sen kommer tvåan; det jobbiga året. Borde jag då vara glad att ha ettan bakom mig, att inte längre vara minst? I början kanske, men som med allt annat kommer bristerna fram med tiden och då är det nog inte så glamouröst längre. Blod svett och tårar, jag kan knappt bärga mig. Jag råkar veta att vi efter bara två veckor (typ två veckor, det var vad jag lyckades tyda ur Daggis mumlanden idag) efter skolstarten ska ha ett fysikprov eftersom vi bangade att ha det nu sista veckan. Jag råkar även veta vad det är för lekar vi ska leka på torsdag hemma hos Axel efter avslutningen och vad min del i det hela kommer att bli. Ibland är det bra att vara med att planera, hehe.

Sista skoldagen imorgon, mitt skåp ska vara städat och min skåpsnyckel är borta. Josse lånade mig sitt lås, men jag skulle inte ha något emot alls om mina nycklar kom fram, jag lovar. Det är lugnt.




Nu ska jag starta en tvättmaskin och läsa lite, jag är ganska pigg eftersom det första jag gjorde efter att ha kommit hem var att slockna i soffan. Efter några timmar vaknade jag av att min väckarklocka på övervåningen ringde och fick därför masa mig upp för att stänga av den. Sen somnade jag i min säng, lite bekvämare än soffan där Billy hade dreglat.

Well, enjoy the music.
Posshaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0