Cinema

Nyligen hemkommen från stan sitter jag här mitt i natten framför datorn. Ikväll har jag varit med Gabriella på den senaste Harry Potter filmen, och damn vad jag älskar den! Den gav mig the chills av välbehag, spänning och en massa andra känslor. Att gå på bio är verkligen något jag tycker om, det är något speciellt med att sitta bland en massa människor framför den gigantiska bioduken, surplandes på en cola och knaprandes på popcorn som doftar kvällsnöje. Men man ska inte gå för ofta heller, då tappar kvällen "det där". Med "det där" menar jag känslan som man får när allt är magiskt och när man känner sig så levande och när allt känns möjligt. På bio är det just popcornen, natten (bio ska man se på kvällen!), filmen (of course), människorna, biljettmannen, salongen och så många andra detaljer som gör det magiskt. I love it.

Jag gillade verkligen filmen. Det var så länge sen jag läste ut boken nu så jag kan inte riktigt uttala mig om hur mycket av storyn som blivit borttaget, men så är det alltid med filmer som är baserade på böcker. De är mer för helheten när böckerna står för detaljerna, en smaksak vad man tycker bäst om. Jag gillar båda men på olika sätt, nu har jag kommit in i en läsperiod igen så just nu slukar jag böcker haha. Men något som är viktigt för mig när jag kollar på film är att sinnesstämningen ska vara rätt, jag vill ha hela konceptet á la en härlig kväll, popcorn och magi. Jag minns när jag var liten hur vemodig jag kunde bli när jag läste ut en Harry Potter bok just bara för att den hade tagit slut, och för att jag gick i en vanlig skola och inte på Hogwarts. Så kan det kännas fortfarande, den lilla magi jag får uppleva räcker inte till ibland. Men jag söker ständigt efter upplevelser  som kan få mig att känna den, och som följdeslagare har jag bra vänner och ett cp moln som förvrider tillvaron till helt galna äventyr.

Nektarn, jag söker efter nektarn.




Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0