Kometen

Det blåser ute och det är mitt i natten, klockan är över två.
Jag älskar den här tiden på dygnet, för den är bara min. Ingen som springer omkring i huset och orsakar kaos. Bara jag, natten, mina andetag och musiken jag väljer att lyssna på.

Idag har jag varit i Göteborg med Gäby, det är vårt andra hem nu. Egentligen skulle vi ha gått på Harry Potter idag, men eftersom det inte fanns några platser så sket vi i det och bokade biljetter tills på onsdag istället. Men något var vi ju tvungna att göra, och att Skövde är pretty trist går inte att komma ifrån. Göteborg blev det alltså, gud vad jag älskar den staden. Dessvärre spöregnade det idag, men det hindrade oss inte från att fynda och ha allmänt cp kul. Jag köpte för ca 1000 kr, lite väl saftigt att bränna i stort sett alla pengar jag tjänat ihop på att snickra 20 timmar men jag orkar ärligt talat inte bry mig, det var bra saker som jag dog för. Speciellt mycket dog jag för et par klackskor i mocka med fransar. Det var rea men prislappen visade så grymt på 640 kr, så jag tänkte skita i det. När jag hade gått ut ur affären brast mitt skokåta hjärta och jag rusade tillbaka för att se när de stängde, jag tänkte nämligen (för att förhindra eventuella spontanköp med noll eftertanke) fundera på om jag verkligen ville ha skorna tills butiken stängde. Vi hade tur, de stängde 7. Efter en tripp till Weekday gick vi tillbaka, jag kirrade en rosett till Emma cp och sen prövade jag återigen the shoes of pocahontas, passion and desire. Jag kunde inte hålla mig, jag köpte dem. Men det var med tungt hjärta som jag gick till kassan, 649 kr är dyrt för en fattig flicka. När expiditen då sa "det blir 400 kr" fattade jag noll,tänkte att jag måste hört fel. Se när hon med ett leende sa att det antagligen hade blivit felmärkta så blev jag så glad att jag nästan fick en hjärtattack. Kort därefter hjulade jag nästan ut ur Topshop, happyfaced och med mina nya heels<3

Visst är det en töntig grej att bli glad över, men jag skiner fortfarande och I'm gonna let this little light of mine shine ett bra tag till.


Btw är det nästan äkert att jag kör rödtott i höst, Gabriella och jag hade en rolig tid inne på Butrix när jag provade peruker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0