Showroom

Home at last, idag har det varit hektiskt!
Dagen började med att jag och Tove dissade Gbg, ingen av oss pallade, heh. Panikade en aning då Tove sa att hon hade feber och ont i ögonen, men det löste sig senare. Hon åkte med ändå ^ Och tur var det, för det var skitkul!
Vi bytte tåg i Falköping som vanligt. Det var inte så himla rockigt att sitta på stationen i 50 minuter, men dte var väl ok, vi hade några roliga gubbar att titta på ^^
Sen tog vi tåget igen, och snart var vi i Alingsås. Vi trallade bort till Kulturskolan samtidigt som vi frös arslet av oss. 
Nästan iallafall.
För en gångs skull var vi faktiskt tidiga, och medans vi väntade så droppade det in alltmer folk.
Vi började vårt arbete. Först fick vi en introduktion, och sen gick vi igenom grunderna till ljussättningarna. Vi arbetade mycket med Softboxen, placerade den i tre olika lägen för att få olika effekter. Min favorit var nog att ställa modellen framför den, det gav ett mer klassiskt ljus som jag blev mycket fäst vid :G Konstigt nog använde jag mig inte så mycket av den inställningen ändå..
Kul var det att när vi lärde oss Butterfly-ljuset så fick jag agera modell, så snart kommer bilderna hem på mig på en CD :D Alla övriga bilder som jag tog kommer naturligtvis med på samma skiva, då blir det bdb!

Vi gick igenom olika kamera inställningar, lärde oss hur man använde ett gråskalepapper och ställde in ljuset, sen var det dags för mat. Efter det så satte vi igång att fota modellerna som var stylade, jag blev helnöjd med mina. De var alla duktiga och snygga, hade egna idéer och var kul att jobba med. Sånt gillar vi!
Det blev en hel del snygga bilder, jag trivdes som handen i handsken, som fisken i vattnet. Eller som Emma och Tove på standars resturangen i Alingsås, med varsin läcker pastarätt (kycklingfilé med krämig basilika och tomatsås för moi, munorgasm!)

Nu är jag verkligen pepp på kamera, detta blir en dyr vår för mig :'(
Först longboard på Påsklovet, sen en kamera. Jag kanske har tur och får rabatt iof, men ändå. Pengar </3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
______________________________________________________________________________

Det var dagens, nu kommer gårdagen!
Frida och jag gick nämligen på "I taket lyser stjärnorna" som hade premiär då. Sjukt bra var den! Synd bara att det var en massa fjortisar som satt lite här och var i salongen. En bra liknelse vad jag tycker om dem är ogräs. De finns i alla rabatter, man försöker undkomma dem men det är omöjligt.
Hursomhelst, eftersom jag har sån otur, så satt de mest irriterande precis bakom mig, NATURLIGTVIS!
Galla och mögelost (som smakar bajs) på dem!

Snyggast var när filmen var slut.

Jag var otroligt nöjd med att inte ha vält ut min popcorn som jag annars brukar göra. Jag reser mig upp, tar på mig jackan, sneglar på fjortisarna bakom som skränar och skriker, börjar gå, snubblar och; men jävla skiiiit!
Popcornen som ligger utspridda framför mig är ett faktum, så jag gör det enda man kan göra i en sådan situation: jag sopar in dem under sätet och kutar ut med Frida som håller på att kissa på sig av skratt. Kvällen var underbar<3

Denna veckan har varit seg förövrigt, det enda som gått fort är helgen (hitills iallafall). Typiskt.
Jag har lyckats med: att låsa in mina nycklar i mitt skåp och blivit tvungen att låta vaktis klippa upp det (mitt fina silver lås!!!!) och att få grundtorka av min tallrik i maten. Mattanten tyckte nämligen att det var för mycket ketchup kvar på den. Naturligtvis säger hon det efter att jag har slängt ner besticken, så att jag blir tvungen att gå ur kön, hämta papper och torka av kuktallriken! Ofta man reagerar över lite ketchup?! Hon får säkert inget sex hemma, jävla idiot.

Annars har jag överlevt, nätt och jämt! Imorgon, eller idag blir det ju, Uddevalla för att träffa Linnea och Filip.
Posshaj!

Kommentarer
Postat av: Porrström

hahahhaa, den där mattanten var skön :D skrällen att det händer dig likosm :D <3

2009-02-01 @ 19:51:34
URL: http://liisfiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0