Finire

Finally, klar med samhällen! Eller ja, det var jag ju praktiskt taget igår, men eftersom jag är så fruktansvärt seg så blev finputsningen klar för bara en minut sedan. Och klockan är..23.10, helt ok!

Igår var en chilldag, helt ok lektioner. Var riktigt aktiv i skolan dock! Det var jag idag med, man kan ju undra vad som har hänt med mig. Fast jag fortsätter komma fem minuter försent på morgonen, så helt förändrad är jag ju inte. Får verkligen hoppas att det håller i sig, med att vara aktiv, that is. Förseningen kunde jag egentligen slippa, men jag antar att det är min image nu..

Fick reda på mitt betyg i datorkunskapen idag, det blev ett mvg. Typ alla i vår klass fick det, men det hindrar mig inte från att känna mig duktig ^^ 100-lappen jag kommer få av päronen för det välkomnas varmt, raow :G
I spanskan ligger jag på ett starkt Vg, we like!

Har nu bestämt mig för mina i-val och valbara kurser!

2:an
Spanska steg 4, 100 p
Medicinsk grundkurs, 100 p
Psykologi A, 50 p

Jag funderade på att läsa Psykologi B med, men tydligen är den ganska ovärd så jag skippar den.

3:an
Engelska Cambridge Certificate CAE, 100 p

Eventuellt lägger jag psykologikursen på höstterminen i 3:an, jag vill ju gärna överleva 2:an.

Sen när det kommer till vilken inriktning jag ska välja har jag kört fast. Jag står och väljer mellan Natur-Natur och Natur-Miljö.
Det som hindrar mig från natur-natur är fysik B, kemi B och biologi B vill jag läsa och det gör man på natur-natur. Jag har egentligen inte svårt för den, fysiken that is, men det är bara det att jag..ogillar den. Läser jag miljö får jag både kemi B och Biologi B som jag vill ha, + att jag slipper fysiken. Men enligt folket så är det inte bra att komplettera kurser på Komvux, och jag vill ju ha en chans att komma in på den utbildning jag väljer. Fysik B är en kurs som man ska ha läst om man vill läsa till något inom naturämnena, och det kanske jag vill, jag vet inte. Så jag ska boka tid hos syon imorgon för att få lite info, så att jag kan sova gott sen i vetskapen om att jag valt rätt.

Nu ska jag läsa kemi, sen blir det sova :G
Får se om jag kan lyckas med att komma i tid imorgon (y)



Btw så älskar jag mitt nya schema!
Varannan fredag är det ingen kemi dock, inte fel.


Posshaj!
€mma

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0