Diva

Beyoncés nya låt Diva. Gillade den inte i början men jag antar att jag har lärt mig det nu, för jag lyssnar sönder den.



Idag hittade jag min mobil. Jag var smart imorse och gick runt i huset och lyssnade efter alarmet som alltid sätts på halv 7, och när jag inte hörde den gick jag ut. Då hörde jag den. Under pappas bil.
WTF!?
Den låg precis bakom framdäcket, med spräckt skärm och täckt av frost. Man kan ju fråga sig hur jag lyckas, ärligt talat vet jag inte själv. Antagligen så tappade jag den i onsdagskväll och så gled den (fucking jävla fitthalka!) in under pappas bil. Sen på morgonen måste han ha kört över den påväg till jobbet, samt kört över den en gång till när han kom hem igen. Jag är förvånad över att alarmet ens startade, det bevisar ju att den faktiskt är ganska hållbar. Jag har tappat den ganska många gånger, den har hållt och varit mig trogen.

Men nu vet ni vart hållbarhets gränsen går för W910i; när en bil kör över den 2 gånger. Rekomenderas ej.

Efter upptäckten så spårade jag ut totalt, det blev inte bättre av att jag var febrig och hade ett rivjärn i halsen heller. Humöret höjdes inte heller av att ingen hörde vad jag sa utan frågade "va?" varje gång jag öppnade munnen, mitt tålamod var inte direkt på topp. Så det slutade med att jag skrek svaret och gick och la mig igen, varm, trött och irriterad som en ilsken tjur med nageltrång. Då kom pappa till min räddning; jag får låna hans mobil (med walkman!) tills min är lagad. Som tur är hade jag sparat alla mina kontakter på mitt simkort + all min musik på minneskortet, så jag klarar mig bara fint tills vidare. Mamma bidrog även hon till att få mig på bättre humör; frukost på sängen är aldrig fel<3

Anywayz, sjukanmälde mig då jag inte var fit for skolan. Fast jag hade faktiskt gjort alla mina läxor, så lite synd var det ju.
Somnade om och vaknade vid halv ett igen. Gjorde iordning mig precis i tid till att mamma kom hem, sen körde hon in mig till stan så jag skulle köpa ny rengöring och nytt puder, två livsnödvändigheter. Mötte upp Tove på stadsbiblioteket och tillsammans promenerade vi iväg till La Classe. Mötte Ellinor och Niki på vägen dit, det räckte med att jag sa "hej", sen vek de sig av skratt. I don't blame them, jag skulle också skratta om jag hörde någon prata som jag gör nu..

Efter mina inköp så drog vi till tåget, hittade det tillslut efter lite småspring (as usual) och sen blev det byte i Falköping och till slut var vi i Alingsås. Asmysig stad btw, älskar fika ställena.  Med guiding av Fredrik så hittade vi till kulturskolan där introduktionen till "Showroom" skulle hållas. Trevligt folk var det, och skitfin fotostudio! Tove och jag är pepp som få, vi kommer till och med att få hyra studion gratis bara vi bokar in oss :G Do you feel the pepp? I DO! En utbildad fotograf kommer att lära oss kamera grunderna, hur man ställer in ljuset i en studio etc, skitkul!

Efter introduktionen letade vi rätt på en resturang, då båda var hungriga som aset. Vi hamnade på ett jättemysigt ställe där vi åt världens godaste pasta! Snyggaste var också att när vi avnjöt vår fika så satt brunkräms killen bredvid oss och spände sig, usch. Glodde som fan när vi gick gjorde han med, ala "du och jag på toaletten, grr".

Sen tog vi tåget hem, blev även där inspanade av några utlänningar som kastade slängkyssar när de gick av, sånt gillar vi :')
Nu är jag hemma, har hittat snyggaste t-shirten på asos.com som jag ska köpa, enda problemet är frakten som kan bli dyr..



Men det skiter jag i, för snyggare t-shirt finns inte!

Nu blir det off to bed, ska försöka komma iväg till skolan imorgon. Är konstigt nog väldigt pepp, undrar varför?

Posshaj!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Svar: Haha du är inte dålig du heller, ofta mobilen hamnar under bilen, kär ägodel ju! :P

Klart vi leker på tisdag! :D<3

2009-01-24 @ 17:10:10
URL: http://torii.blogg.se/
Postat av: victoria

Haha jag menar torsdag :P

2009-01-24 @ 17:10:41
URL: http://torii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0