Bloggtorka

Ni får ursäkta mig så otroligt mycket för denna förfärliga bloggtorka, men jag har bara inte varit på det rätta humöret. Hoppas att det kommer igen snart, den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller hur? ;)

Ok, nu ska vi se vad som har hänt sen det senaste inlägget..oj, det var dagen innan nyår -.-'
Ok, nyårsafton såg ut såhär:
Kusinerna hade kommit dagen innan, så jag chillade med dem tills Tove kom vid halv sex. Då var vi på mitt rum och snackade skit, med enda avbrottet då vi åt middag och fikade. Vid tio i tolv kom pappa och sa till oss att vi skulle skåla in det nya året med champagne och se på fyrverkerierna, nästa år har jag bestämt att vi ska ha en riktigt nyårsbomb som ska lysa upp himlen, om jag är hemma då dvs.

Sen blev det Harry Potter maraton med Tove och Oscar, jag åt säkert 15 chokladbollar under den tiden. Sen vid halv fyra så gick Tove och jag ut en sväng och rökte årets första cigg, inte fel! Vi gick över bron och in genom skogen så att vi kom ut vid fjället (hoppas det kallas så, har för mig det iallafall). Sen gick vi mot åbro och tog den vägen hem, vad blir det? Kanske..4 km? 3? Aja, det var en bit iallafall, och både jag och Tove frös som fan! Eftersom jag inte trodde vi skulle gå så långt sket jag i jacka, burr! Fast vi lyckades båda få se varsitt stjärnfall, så helt i onödan var det ju inte :D

Resten av lovet har spenderats i bland annat Göteborg, där jag har shoppat loss i diverse second hand affärer :G Har även sett två filmer på bio; Allt flyter och Australia, båda med Sofie. Allt flyter var helt ok, men Australia var fan det bästa jag sett, nästan.
En riktigt stark film som har bra handling och bra skådespelare, se den!

Nu har skolan börjat och det har varit helt okej, ska ta tag i studierna lite bättre detta året, sitta och nöta in bland annat matten och kemin. Fick veta att jag hade fått MVG på min uppsats i samhällen om alla de olika partierna, sjukt glad blev jag! Jag fick även beröm för att jag hade tagit mycket ansvar angående vår redovisning om Centerpartiet, vilket jag tackar för.

Idag är det lördag, och jag sitter och gör mig iordning för att åka och mysa med Iris bäbisen i Väring<3 På schemat står baka och kolla på Sweeney Todd, VÅR film :G SKa ta med mig några morden in midsomer med, så får vi träna vår deckarförmåga!

Ett meddelande till dig därute;
Jag blev jätteglad för din kommentar. Och ja, jag hejade på dig när du kom ut från BR :) Såg att du nickade tillbaka med, det värmde.


Posshaj!
€mma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0