Se på mig, vad tycker du?

Nu var det ett tag sen jag skrev, sorry, men jag har så mycket att göra! Men nu är Engelska redovisningen avklarad och även spanska provet, skköönt!
Dessvärre var jag sjuk idag när min grupp redovisade i svenskan om Antikens Rom. Naturligtvis ska jag få redovisa min del helt själv inför hela klassen. När jag först fick höra det så kom paniken krypande och jag ville bara lägga mig ner och avlida, men nu känns det helt ok. Vad är det som är farligt egentligen? Det är ju inför helt vanliga människor som går igenom precis samma sak som jag. Jag brukar faktiskt tycka att det är kul att redovisa, tyvärr blir jag så nervös att jag inte hinner njuta av insikten att alla lyssnar på mig. Tänk att aldrig få sin röst hörd egentligen, ingenting jag önskar.

Jag väljer att se det positivt. Jag får känna på hur det är att redovisa helt själv, vilket kommer att komma till användning senare när vi ska stå inför helklass och berätta om oss själv. Alena. Så då är det ju bra att jag fått lite övning :)

Planeringen inför helgen är klar för övrigt:
Fredag: Inget gym, efter skolan ska jag dra hem och göra mig iordning för att sedan ta bussen med Frida till Vicky, där det blir förfest. Sen drar vi till Ohlins i Skara, kommer nog bli jättekul!
Lördag: Junkyyard med Tove i Trollhättan
Söndag: Plugga!
Måndag: Plugga, hjälpa till på musikkolan på kvällen.
Tisdag: Gbg med my misteress Gäbie! Sola på kvällen :)

Det är inte fel att Måndag-Tisdag är studiedagar.

Helt okej, nu känner jag motivationen igen! Och visst hjälper det att Markus Krunegårds sound kommer ur högtalarna till datorn, please don´t stop the music!

Ibland gör man rätt, ibland gör man fel.
Lev med det.

Eller varför inte ala Gwen Stefani?
När man har gjort bort sig några hundra gånger vet man vad som funkar.

Alla ni därute får ha det så bra!
Min kväll kommer att innehålla vemod, en idrottsinlämning som jag planerar att göra klart och övning ala redovisningen i fysik imorgon. Dvs om jag kan få tag på Elli.
Sist men inte minst ska jag prata ihjäl mig med Frida, saknar dig!

Posshaj!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Så du ska vara på måndag...bra för jag kan inte på tisdag!

2009-02-26 @ 17:46:52
URL: http://twigalong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0