2 do

Igår var en bra kväll. Även kvällen dessförinnan. Kan bero på att båda spenderades med Gabriella, en fylld av spontanmys och en med alkohol och dans. En helt okej kombination tycker jag allt.

Vi började förfesta at her place och fick sällskap av fina Louise och Maria. Brorsan Robert var med på ett hörn och hjälpte mig göra min första mojito (helt OK) och var såpass givmild att vi fick låna hans rum att fortsätta minifesten i. Jag lärde mig ett och annat under den korta tiden. Bland annat att man skulle undvika att förtära socker samtidigt som alkohol eftersom det kunde få konsekvenser som får utttrycket "full som fan" att slänga sig i väggen. Vad jag förstod det som.
Jag lärde mig även att det inte stämmer att man antingen älskar öl eller hatar det. Jag är ett praktexempel, jag är ett mellanting. För min del ser den bästa kombinationen nämligen ut såhär: 1 öl (Newcastle brown ale!) som en start, sedan kan jag gå över till en drink eller helt enkelt vin (vitt skareva). Den sista ölen (2 är perfekt) är som en chillare för at behålla partymodet. Jag tycker det låter bra, jag tycker att det låter helt okej.

Sedan kan jag inte säga så mycket mer än att vi åkte till festen (som hade gästlista och allt) och att det därefter är ett glädjebubblande blurr som följer när jag tänker på gårdagen. Vi dansade, drack, rökte, pratade och skrattade hela kvällen. Jag som känner mig själv såpass bra nu misstänkte att mina strumpbyxor skulle gå sönder och så rätt jag hade. Synd för min Curse, men jag hade tagit med mig ett extrapar som jag drog på mig. In yer face alltså, hah!

En bra kväll alltså, perfekt avslut på terminen. Nu ska jag ringa ett samtal och sedan gå ut och gå lite. Sen väntar mig en kväll fylld av mjukisbyxor och svenskaplugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0