Broadcast yourself

Hemma igen från en underbar vecka i Fjällbacka!
Eller som de inbitna fjällbackaborna så fint förkortar det; fjb.
Det va la änna hilarious uh?!

Haha jag blev påmind av en sommarvän att jag en gång hade frågat henne vad "'änna" betydde. Ja, what can I say? Det är inte lätt att vara uppväxt i skaraborg och sedan fösas ut på kusten. Bohuslänskan träffar dig stenhårt i ansiktet you know.

Hursomhelst. Jag åkte ner (eller om det är upp? ner låter bättre (y)) till Uddevalla med Iris i måndagskväll och bodde hos hennes morföräldrar till fredagen, då jag anavcerade till min egen mormors mansion. Under de dagarna så drack vi 1000 liter te, fiskade makrill (jag fick min första ever och även den enda firren på hela fisketuren, epic eh?!), plockade kantareller i stekhet sol (fästingarna och myggen var ett faktum) och hade filmkväll med sommarfolket<3 Vi spelade även minigolf och dog när den, säkert diagnostiserade, killen i kiosken frågade om vi var över eller under 13. Det där sista tog hårt.
Vi tog många bilder och åt mycket glass, det rent ut sagt rutinmässiga á la kusten. Underbart.

Fredagen spenderades med mitt sommarfolk eftersom Iris tog sitt pick och pack och drog sig tillbaka till Skövde igen, hon skulle nämligen sjunga på ett bröllop dagen därpå. Vi badade och stekte lite, åt glass och blev uppätna av myggen innan det var dags att tacka för sig. Jag hatar myggor. Jag hatar dem så starkt att jag på något sätt utvecklat en överkänslighet mot dem?! Så nu blir alla mina myggbett stora röda svullnader med en radie på 2 cm i värsta fall, EJ OKEJ!

Nåväl. Dagen därpå åkte jag, Cissi, Linda och mami på loppis. Jag fick snabbt upp ögonen för en vit kappa i bomull med det nätta priset på 150 kr. Helt okej, mamma och mormor betalade. Även de andra fyndade lite, me lajki loppisar. Sedan  stack jag och Cissi för att bada en stund. På kvällen blev det kräftskiva och jag fick träffa både kusiner och kusinbarn.

Lite nostalgi där, att se de yngre generetionerna växa upp. Visst, jag tillhör ju "den yngre generationen" as well, men ändå. Snart blir det deras tur att göra alla barngrejer som man så väl minns á la dagis, barnkalas och ryska posten, och vid det laget är jag gammal torsk :(
Vissa saker ska man inte ägna för mycket tankar helt enkelt.


Idag hängde jag med Linnea ett tag innan hon skulle till Konsum för att jobba. Hon drar till London som hund aupair (h3h3) om några dagar och stannar i ett år. Jag vill med! Komma bort och ut och bort. Bort!
Fast okej, hur sjukligt det än låter ser jag fram emot skolan och min tid som är kvar innan det är min tur att överge boet. Men ändå, det hade varit skönt att sticka.

Your time will come säger Iron Maiden.
Snacka går ju säger jag.
Jag vet att de har rätt, i smyg.

Men helt depp är jag inte! För antagligen ska jag hälsa på henne på Sportlovet, London! :G

Nu ska jag se på Bleach.
Imorgon blir det Gaytime på Pims.
Küss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0