Seven days a week

Söndag-minns inte
Måndag-
sjuk
Tisdag-
sjuk

Idag har jag varit duktig och tagit igen all matte! Kanske ligger efter med en sida, högst två. Men det tar jag igen imorgon på lektionen! Ska höra med Claes då med om han kan ge mig någon extra lektion så att jag kan försöka begripa mig på geometrin. Jag hatar geomitri, jag inte ens hur det stavas! Ok, jag stavade fel, googlade nu och geometri ska det vara.
Ett bevis på hur mycket jag bryr mig, vilket är ofantligt intemycketalls!
Fast egentligen är det inte all geometri som stör mig, det är den delen med olika skalor som jag inte förstår mig på.
Där kommer Claes in i bilden. Ska haffa honom imorgon.
Vilket påminner mig om att jag kommer komma i tid! Nästan för mycket i tid. Närmare bestämt nästan en trekvart för mycket i tid. Tack vare att mamma ska iväg med ett tåg och att jag inte vill gå till bussen, det är på tok för kallt. Och jag är på tok för lat.

Ska göra en checkup på vad jag har missat. Italienskan oroar jag mig inte för, men nu kom jag på att jag har läxa tills imorrn, fuck. Ska öva på den innan jag lägger mig. Spanskan har jag läxa tills på torsdag, men den övar jag på imorgon efter att Tove har åkt hem. Datorkunskapen var jag som sagt klar med sen ett tag tillbaka, så där har jag inte missat något. Samhällen missade jag tillfället då vi kunde snacka med politikerna, hoppas min grupp ställde rätt frågor. Måste bli klar med Miljö frågan, ska antagligen skriva några rader på den imorgon. Ska fråga Claes med om jag kan få hoppa in på kemilabbet nästa Tisdag, så missar jag ingenting.

Reminder till mig är att skriva en seriös bokrecension till Stig så att jag kan veta på vilken nivå jag ligger i mitt skrivande.

Eftersom jag, med min fars hjälp, har kommit fram till att jag inte kan plugga hemma, så ska jag från och med nu sätta mig på stadsbiblioteket och göra det. Tove kommer när hon kan att bli min plugg buddy, då hon precis som jag lider av detta KIPH syndrom (KIPH=kan inte plugga hemma). Så mina eftermiddagar kommer att spenderas på bibblan, eller på diverse caféer.

Det var nog dagens uppdate!
Jag funderar på att börja kalla Tove för Pugg, det låter så härligt. Eller så sparar jag det namnet till min framtida hund.

Posshaj!
€mma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0