I have a bad feeling about this..

Vaknade, ruschade, som vanligt alltså. Hittade inte skåpsnyckeln, panikade och sen gick resten av dagen åt skogen. Började med att det var kö sista biten till skolan, så jag fick hoppa ur bilen och gå. Sen frågade läraren mig om en sak på spanskan och jag kunde den inte. Ok, att jag inte hade lyssnat, men ändå. Sen så fastnade min dumma bag i stolen så att jag hamnade på efterkälke, och läraren tittade extra bekymrat på mig och undrade om jag mådde bra. "Jag mår jättebra, Adios!" fick jag ur mig och skyndade därifrån innan han började fråga om jag satt ensam på lunchen eller något annat pinsamt. Usch.
Här kommer den roliga biten. Eftersom jag inte hade någon skåpsnyckel så la jag in sakerna i Ellis skåp. Vi skulle ju trots allt gå på kemin tillsammans senare, då kunde jag ta ut dem. Jag skyndade till caféterian och köpte min skinksallads smörgår, och sen gick vi till idrotten. Det var där illamåendet började. Det blev inte direkt bättre av heller att vi hade stafett övningar i slutet av lektionen, "ok, nu ska vi köra en till omgång, FAST NU GÅR VI SKOTTKÄRRAN!" Lovely.

Efter lektionen bestämde jag mig för att lägga mig hos syster, men vägen dit var allt annat än behaglig. Jag formulerar den i 4 ord "Isande nordpolsvind, regn och HAGEL". Jag däckade direkt efter att jag lagt mig ner. Drömde halvskumma drömmar, och när jag vaknade panikade jag ett tag när jag inte förstod var jag var. Men det gick över. EN trevlig överaskning var att jag hade torkat. En mindre trevlig var att mitt hår hade gjort det med. För er som inte vet hur håret ser ut när man har somnat med det precis efter duschen, så jag jag upplysa er om att det ser förjävligt ut. Jag tror faktiskt det var därför som sköterskan gick och hämtade varm choklad åt mig, hon tyckte så synd om mig som var så ful i håret.

Efter några timmar får jag tag på pappa, och han kommer och hämtar mig. Fick tag på en extra mattebok med av Ester som var snäll och fixade det, eftersom Elli hade gått hem för dagen. Mina grejjer var alltså inlåsta i hennes skåp, osis. Men hon var så snäll och erbjöd sig att åka in och låsa upp åt mig, men det ordnade sig ju ändå.
Åt mat när jag kom hem och nu är jag pigg, dock mår jag fortfarande illa. Hat.

Nu ska jag dricka min glögg och plugga matte.
Posshaj!
€mma

Kommentarer
Postat av: victoria

Gaaah! Tough day! :S

2008-11-19 @ 10:41:58
URL: http://torii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0