Disturbed

Ok, nu blir det uppdate från helgen!
I fredags tog jag och Tove tåget till Stockholm för att senare på kvällen se Disturbed som spelade i Fryshuset. Tågresan blev mycket angenäm och vi hade kul som vanligt, särskilt åt andra passagerare :') När vi kom fram hittade vi till slut kusin Calle, och det bar av hem till honom för att käka och dumpa väskorna. Vi kilade och köpte thaimat, I nudlar!
Sen tog vi tunnelbanan, men Calles hjälp haha, till Liljeholmen där han lämnade oss åt vårt öde. Vi bytte till, det här känns fel, tvärbanan och snart var vi framme vid vår hållplats. Vi följde, smarta som vi är, folkmassan och strax var vi vid fryshuset.
Vi plockar fram våra biljetter, och för att vara rolig så säger jag till Tove: Haha det skulle vara typiskt mig nu va om min biljett blåste iväg?
Ja, ni kan ju gissa själva vad som hände i nästa sekund. Jag kan ju bara säga att Tove fick sig en liten hinderbans övning, eftersom jag hade klack (a).
När vi kommer längre fram ser vi att kön delar sig, och jag frågar den ena vakten om jag står i rätt kö, för jag ska ju på Disturbed. Han säger "nej du står fel, det här är Stevie Wonder"
Jag blir först paff och sen sansar jag mig och säger tack, för att därpå vända mig om och gå mot den andra kön. Vakterna börjar skratta och den ena tar tag i mig och säger "haha nej alltså jag bara skojjade, in med dig och ha en trevlig kväll!"
Ibland känner man sig bara dum. Snäll som han var fick jag ändå ta med mig kameran in, det tackar jag för!
Väl därinne lämnade vi av oss alla saker och sen letade vi oss fram till lokalen. Efter ett tag började förbandet spela, dom var ok. Shinedown hette dom tror jag. Sen fick vi vänta ett tag innan Disturbed började spela. Dom var sjukt bra, låter verkligen som man är van vid från skivorna. Publiken var sådär, det var sjukt trångt och alla fick damp efter ett tag, men det var kul ändå! Det bildades en moshpit bakom oss i ngra minuter, men den gav sig sen så det var lugnt. Det värsta var alla som försökte tafsa, usch. En kille var jag nära på att bita i armen, det var nog tur att jag inte gjorde det för då hade jag säkert tappar löshåret eftersom det sitter fast i klämmor. En annan sak var att när alla var som svettigast och luften var som varmast och man höll på att dö, vad händer inte då? Jo, en kille ställer sig bakom en och börjar röka! Inomhus! Vafan?!
Han släckte iof snabbt med tanke på alla mördande blickar han fick, men ändå. Folk har verkligen inget vett ibland. Idiot.
Jag blev väldigt nöjd med konserten, speciellt eftersom dom spelade "Stricken, Down with the sickness och Land of confusion". Då sjöng jag med, ska ni veta!

Efter allt var klart så var mina fötter döda, men vi tog oss hem ändå. Vi bunkrade upp vårt vätskeförråd med diverse läskedrycker, sen gick vi hem till Calle igen där jag åt upp mina nudlar och en del av hans choklad, maha :G Sen kollade vi på filmen "Parfymen". Gillade den skarpt. Sen däckade vi, men jag väcktes av att dom båda började snarka. Som tur var var jag redan utrustad med öronproppar, så det blev en god natts sömn för mig med :)

På lördagen gjorde vi iordning oss och sen tog jag och Tove tunnelbanan igen. Det skedde bara ett missöde då vi åkte för långt, men det redde snabbt ut sig. Väl på tåget blev det inte mycket plugg, men det tar jag igen idag ;)
Nu ska jag bara ladda upp bilderna, sen blir det matte och samhäll!
Posshaj!
€mma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0