Göteborg

Åkte tidigt, typ vid 8. Som vanligt försov jag mig och fick rusha, men glömde inget förutom mitt headset till mobilen, men det löte sig eftersom jag fick låna Fridas. Tågresan gick finfint, och strax var vi framme i götet, där vi först kollade grunden (nordstan, Nk, osv) och sedan alla småaffärer som låg på olika gator. Hittade en jättesöt klänning på Rut m.fl som jag köpte med 100 kr rabatt, inte fel! Det blev även ett par nya sandaler från HM som jag blev helt kära i, örhängen och en t-shirt klänning från Monki. Sandalerna hittade jag pga att jag såg en tjej gå med likadana, och eftersom dom var så snygga var jag ju tvungen att gå fram och fråga henne vart hon hade köpt dom. De kom från HM, och det visade sig att de var väldigt populära, och vi fick leta fram en mini HM affär som låg på en mysig gata någonstans, och där fanns ett par i min storlek kvar, woh!


Vi hittade ett nytt ställe att äta på med, Sense, som låg vid kompassen och deras mat var gudomlig! Senare bar det av hemmåt, när alla var klara, och vi tog t.o.m ett tidigare tåg än planerat. Det som var synd var ju att vi blev försenade med 1½ timma ungefär eftersom polisen stängde av strömmen på vårt spår. De gjorde dom därför att det först hade blivit en gräsbrand längre fram, så då stod vi still i kanske en haltimme. Sen började vi åka igen, och alla tänkte "yess!! men då hann vi bara 10 minuter innan vi stannade igen, den här gången för att det hade börjat brinna i tåget framför, så strömmen stängdes av igen. Vi, som höll på att svettas ihjäl pga den dåliga luftkonditioneringen, men fick veta att det var betydligt svalare i de främre vagnarna så vi gick och satte oss där. Först var det tal om att man skulle beställa bussar åt oss, och alla gick ur tågen i väntan på dom. Efter 10 minuter gick Frida, jag och Märta in i tåget igen för att det var mycket svalare där och vi pallade inte stå. Tack vare det fick vi bättre platser. Snart kom alla in i tåget igen, och vi började åka. Föraren förklarade att vi inte behövde åka buss, utan skulle fortsätta med tåget. Vi kom fram till sist i Skövde där min far stod och väntade på oss.
Nice day indeed!

Kommentarer
Postat av: victoria

Jisses vilken tågresa, ibland kan det verkligen spåra ur^^ får se om jag hittar nåra snygga dojjor också :P

2008-06-03 @ 00:14:34
Postat av: Emma

Ja gud ja, vid sånna tillfällen är jag inget stort fan av tåg.
Haha det gör du säkert! :D

2008-06-03 @ 01:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0