Filmkväll

Den blev av tillslut, även om Anton gav oss dissen, den jäveln :P
Anyway, kom iväg efter en massa tjat, var tvunga att vänta på att mor skulle komma hem först, sen var vi tvungna att äta, fast det var iförsig våfflor som serverades så det var lugnt :G Kom iväg, hade lite svårt med att hitta eftersom jag typ inte har åkt bil till Jonathan förut utan bara blivit skjutsad på moppe genom skogen, hehe.. Kom fram, och där var Sundberg med, och vi kollade först på en halvdålig splatter film av Robert Rodriguez, Terror Planet. Handlade kortfattat om militärer som i jakten på Bin Ladin hade blivit smittade med något äckligt virus, och som spred det vidare till världen för att regeringen skulle uppmärksamma det och uppfinna ett botemedel. Innehöll blod, flygande kroppsdelar, en enbent strippa och zombies. Typ.
Kände igen ganska många personer där, bland annat Bruce Willis som spelade halvgalen militär, och Fergie (!) och han irakien från Lost.

Sen blev det paus, kollade på fotboll med Jonathans pappa, haha. Tyskland vann med 1-0 mot Österrike, woh. Dom är väldigt lika, far och son, tänkte jag flera gånger. Inte till utseendet kanske, men till sättet, som fan :')
Andra filmen var en slags kärlekskomedi, Fools Gold. Detta var ingen film för Sundberg, så han drog hem. Vi som var kvar var Jonathan, jag och hans far. Det här var mer en film i min smak, inte för att jag inte gillar skräck, men då ska det vara en bra handling och inte bara en massa överarbetade splatter scener. Den handlade om ett par som skiljer sig. De är båda intresserade av historia, och letar båda två efter en stor skatt som ska finnas i havet. De träffar många personer, och tillsammans ska de finna skatten, men det finns även "de nda" som tänker i samma banor.
Ok film, bra att avrunda en kväll med så att de mörkrädda inte dör sen när de ska sova.

Skjuts ordnade sig, fick åka med Jonathans pappa, schysst :)
Fick dock kasta mitt läppstift lock på min lillebrors ruta så att han skulle komma och öppna. Naturligtvis segar han så att min andre bror kan gå ut via bakdörren och skrämma mig, inte kul :(

För övrigt en bra kväll, riktigt bra.


Fools Gold VS. Planet Terror



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0