Göteborg

Åkte till Götet idag med Märta.
dagen började med att jag väcktes av dörrklockan, och mammas röst som ropade på mig. Jag hade försovit mig, SHIT!
Haha som tur var var dom tidiga, så de lämnade av Märtas storasyster Elsa på jobbet medans jag tvättade ansiktet (ingen morgondusch idag inte, typiskt) och rafsade ihop mitt smink som jag sedan tog på mig på tåget. Hann med marginal, och tågresan började med spöregn och slutade med solsken. Väl framme började vi med utforskningen av second hand affärer, som var dagens största prioritering. Vi frågade på västtrafik om vilken spårvagn vi skulle ta för att komma till Haga bion och linnégatan, och killen i kassan pekade mot rälsen och sa: den där,nummer ett. Vi fick alltså springa till spårvagn nr ett, och som tur var hann vi. En sak som har slagit mig är att man kan åka spårvagn gratis, ingen kollar ju om man betalar eller inte, eller jag har aldrig varit med om det i alla fall. För jag drar aldrig mitt fritidskort, även m jag har det med mig, och jag har aldrig blivit tillsagd. Hmm, anyway. Vi kom fram, och med lite hjälp av farmor så hittade vi snabbt till Emmaus där vi gjorde en del fynd :G Det blev en svart äska med en rosett på (bild kommer) och en röd klänning med vita prickar. Provade även en supersöt byxdress, men efter att ha kommit fram till att det inte var riktigt jag, (+ att Märtas ögon lyste som ficklampor) så överlät jag den till henne, och jag lovar, dom var som gjorda för varandra ;)
Hittade lite söta saker i skyltfönstret med, får se om jag åker dit på fredag igen då dom säljer det.
Vi fortsatte vår vandring mot Haga, och där hittade vi mycket mysigt. Jag köpte sötaste koppen till mig, och presenter till mor och far (brio tåg till daddy och en jättegod pesto till mama). Här köpte jag även en vit skjorta som var snyggish för 175, ahh second hand i mitt hjärta! Funderade på att köpa snyggaste bagen med, men nu ska jag istället sy en själv eftersom mamma har bytt sin uråldriga symaskin, till mormors (som antagligen är ännu värre men vafan).
Vi tittade även in på Myrornas på Järntorget, men där fann vi inget, även om det var en jättefin affär.
Vi åt på någon konstig indisk resturang, där jag som var helt slut och väldigt hungrig, blev mätt på bara några tuggor.
En söt affär som jag hittade finaste guldvästen på var Tant Gul. Funderade på att köpa en jeans tunika med, men bestämde mig för att jag inte behövde den.
Hela dagen var helt super, jag älskar Götet! Ska nog dit igen för att köpa navelsmycke och högklackade svarta skor.

För att avrunda detta inlägget kan jag bara säga att Märta och jag nu vet vart huvudskådespelaren i Tjao Bella jobbar, haha! (på sytillbehörsaffären på linnégatan).
Godnatt<3

Kommentarer
Postat av: Märta

haha, jag hade viljat se när mina ögon lyste xD

2008-07-08 @ 14:52:09
Postat av: Emma

jag kan fota nästa gång :D

2008-07-09 @ 21:32:29
URL: http://sugarsoakedcoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0