And the bells were ringing out for christmas day

God Jul på er alla!
Lite sent påtänkt kanske eftersom klockan är halv fem på morgonen, men bättre sent än aldrig huh? :G
Julafton inleddes med att gratta brorsan, satt och åt en trevlig frukost med familjen vilket inte är så vanligt hemma hos oss då alla..hrm, jag inte går upp i tid för frukost, så det var en kul omväxling. Efter frukosten och lite present utdelning så gick vi upp till granen och började dela ut alla paket, mums! Jag fick en svart klänning, nyår till ära, från Gina tricot, tredje boken i serien twilight (orsaken till att jag har suttit uppe tills nu), 2 GB minneskort till mobilen (behövligt!), torr schampo och glansspray från bröderna, ett jättegulligt halsband från Iris samt ett jättefint fotoalbum  och en julskiva (tack som fan!), en vinröd lång munkjacka från carlings och till sist 250 kr presentkort på HM från mina faddrar, tack alla! Ett av min lillebrors paket hade på något konstigt sätt försvunnit, men det löste sig efter 5 minuter då jag öppnade en av mina presenter och fann ett par vantar och ett par mjukis byxor i strlk 156? Mystery solved, mamma måste ha varit trött igår när hon slog in alla presenter med pappa.

När alla senare hade gjort iordning sig så bar det av till farmor, för första gången någonsin så var vi i tid, woh! Missade Kalle Anka, men det var ok ändå. Jag hade faktiskt riktigt trevligt, fick förfrågan av min farbror om jag skulle åka till Alingsås i vår för att tillsammans med 12 andra tjejer i min ålder vara med och styla varandra för att sedan bli plåtade i en riktig studio?!
Inget snack om saken, jag ska med!

Pappa: Men får hon verkligen vara med då? Hon bor ju inte i Alingsås..
Mats: Det är inga problem om man känner arrangören, höhöhö


Så jag är happyface, bästa är även att det blir kostnadsfritt eftersom jag även tänker anmäla mig som stylist på samma ställe igen och hjälpa till med att styla högstadietjejer, ett projekt som ska stärka självkänslan. Tjejerna ska sedan bli plåtade i en studio, jag tror att det här är något som kommer uppskattas mycket. Synd att man inte har såna projekt i Skövde.
Tove ska nog med för att gå fotokursen, det är hon och många fler som kommer att ta bilderna på mig och de andra 12, även högstadie tjejerna om jag fattade galoppen. Eftersom foto och styling är två av mina intressen så passar det här som handsken :G Ska även gå en sminkkurs senare i vår där man lär sig lägga teatersmink, alt från blåtiror till brännskador, hue :D

Julmaten hos farmor var lika god som alltid! Lyckades konstigt nog att inte gå upp alltför många kilon under middagen, vilket jag är stolt över! Sen blev det julklappsutdelning, fick 200 kr av farmor, det tackar jag för<3

Kvällen har tillbringats hemma med familjen, har myst och kollat på film tillsammans.
Tja, det här är en typisk jul ala Byström, och jag trivs ganska bra med den nu. Hoppas alla ni där ute har haft en trevlig jul med.
God fortsättning, posshaj!


Rawr rawr

€mma

Kommentarer
Postat av: Anonym

En jul som inte firas hos farmor är ju faktiskt ingen jul ;)

2009-01-08 @ 00:14:52
URL: http://smeknamnsval.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0